Avantaje
- elevii se familiarizeaza cu logica investigatiei stiintifice
- elevii invata descoperind si rezolvand probleme
- invatarea este nu numia cognitiva, ci si actionala, afectiva, individuala si sociala
- contribuie la consolidarea operatiilor si a proceselor intelectuale
- dezvoltarea gandirii creatoare
- activismul elevilor
- obtinerea individuala a rezultatului si solutiilor
- stima de sine si independentaDezavantaje
- consum mare de timp (la nivelul studiului individual sau la nivelul studiului la clasa, in functie de metoda de abordare)
- disponibilitate pentru flexibilitate din partea profesorului
- nu valorizeaza experienta celor specializati
- exista riscul de a distorsiona informatia/solutia prin faptul ca invatarea e un proces bazat pe descoperire individuala Modelul sociocentric
Avantaje
- actiunea in grup permite organizarea sociala a invatarii
- permite dezvoltatea trasaturilor sociale ale personalitatii elevilor (ex: cooperare)
- dezvolta gandirea critica prin participarea la dezbateri si la cercetari in grup
Dezavantaje- necesita un consum mare de timp
- profesorul nu mare are control asupra activitatii de predare
- nu toate tipurile de invatare sunt sociale, unele dintre ele sunt exclusiv individuale
- uniformizarea personalitatii elevilor si a procesului de invatare
- diminuarea rolului individualitatii elevilor
- efortul individual e mai greu de evaluat
- coeziunea grupului poate afecta rezultatul obtinut in urma activitatii de invatare
- impartirea sarcinilor astfel incat fiecare elev se ocupa de ceea ce stie (deja) sa faca mai bine duce la rezultate ineficiente pe celelalte sarcini
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu