luni, 12 decembrie 2011

Memoria - metode




A. Introducere in Lectia Memoria: Definitie, Suntem diferiti de animale, Cum ar fi daca nu am avea capacitate mnezica
            Momentul: la inceputul lectiei
            Timp de prezentare a continutului: 5 minute
            Metoda utilizata: Explicatia si Conversatia

B. Interactiunea cu alte procese psihice
            Momentul: dupa punctul A.
            Timp de prezentare a continutului: 5 minute
            Metoda utilizata: Conversatia

C. Procesele si formele memoriei
            Momentul: dupa punctul B.
            Timp de prezentare a continutului: 10 minute
            Metoda utilizata: Explicatia

D. Factorii si calitatile memoriei
            Momentul: dupa punctul C.
            Timp de prezentare a continutului: 5 minute
            Metoda utilizata: Explicatia

E. Memorie si uitare (din lipsa de timp poate fi lasat ca studiu individual)
            Momentul: dupa punctul D.
            Timp de prezentare a continutului: 10 minute
            Metoda utilizata: Explicatia si Conversatia

F. Exercitiu in clasa
            Momentul: dupa punctul E
            Timp de realizare a exercitiului: 15/25 minute
            Metoda Utilizata: Metoda cubului - clasa este impartita in 4/5 grupuri cu cate 6 membrii. Fiecare membru alege/ii este desemnat de catre profesor sau prin tragere la sorti o fata a cubului. Sarcinile de lucru de pe fetele cubului pe care elevii trebuie sa le parcurga sunt:
            - Descrie interactiunea memoriei cu procesele afective!
            - Compara formele memoriei in absenta sau prezenta operatiilor gandirii!
            - Analizeaza procesele  de reactualizare a informatiilor!
            - Asociaza 2 factori ai memoriei cu calitatile memoriei!
            - Aplica procesul de actualizare a unei informatii din lectia Gandirea - Definitia gandirii!
            - Argumenteaza de ce oamenii sunt diferiti de animale din perspectiva memoriei!
            Elevii au timp individual de gandire 5 minute pentru construirea exercitiului de pe fata cubului, apoi discuta intre ei 10 minute despre fiecare fata a cubului, iar la sfarsit profesorul concluzioneaza rezultatele obtinute in urma exercitiului (dupa ce s-a plimbat prin grupurile de elevi si a asistat la discutiile acestora).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu