A. Introducere in Lectia Memoria: Definitie, Suntem diferiti de animale, Cum ar fi daca nu am avea capacitate mnezica
Momentul: la inceputul lectiei
Timp de prezentare a continutului: 5 minute
Metoda utilizata: Explicatia si Conversatia
B. Interactiunea cu alte procese psihice
Momentul: dupa punctul A.
Timp de prezentare a continutului: 5 minute
Metoda utilizata: Conversatia
C. Procesele si formele memoriei
Momentul: dupa punctul B.
Timp de prezentare a continutului: 10 minute
Metoda utilizata: Explicatia
D. Factorii si calitatile memoriei
Momentul: dupa punctul C.
Timp de prezentare a continutului: 5 minute
Metoda utilizata: Explicatia
E. Memorie si uitare (din lipsa de timp poate fi lasat ca studiu individual)
Momentul: dupa punctul D.
Timp de prezentare a continutului: 10 minute
Metoda utilizata: Explicatia si Conversatia
F. Exercitiu in clasa
Momentul: dupa punctul E
Timp de realizare a exercitiului: 15/25 minute
Metoda Utilizata: Metoda cubului - clasa este impartita in 4/5 grupuri cu cate 6 membrii. Fiecare membru alege/ii este desemnat de catre profesor sau prin tragere la sorti o fata a cubului. Sarcinile de lucru de pe fetele cubului pe care elevii trebuie sa le parcurga sunt:
- Descrie interactiunea memoriei cu procesele afective!
- Compara formele memoriei in absenta sau prezenta operatiilor gandirii!
- Analizeaza procesele de reactualizare a informatiilor!
- Asociaza 2 factori ai memoriei cu calitatile memoriei!
- Aplica procesul de actualizare a unei informatii din lectia Gandirea - Definitia gandirii!
- Argumenteaza de ce oamenii sunt diferiti de animale din perspectiva memoriei!
Elevii au timp individual de gandire 5 minute pentru construirea exercitiului de pe fata cubului, apoi discuta intre ei 10 minute despre fiecare fata a cubului, iar la sfarsit profesorul concluzioneaza rezultatele obtinute in urma exercitiului (dupa ce s-a plimbat prin grupurile de elevi si a asistat la discutiile acestora).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu