Evaluari intermediare
Evaluare intermediara Lectia Imaginatia
Exercitiu pentru acasa:
Cerinta:
Creati un produs imaginativ nou, apeland la emotiile traite la un moment dat.
Produsul imaginativ poate fi: o poezie, un desen, un obiect, etc. Produsul trebuie sa aiba o prezentare vizuala. Se accepta numai produse care pot fi prezentate vizual. Nu se accepta produse imaginative prezentate in alta forma (auditiva, olfactiva).
Criterii:
- in crearea produsului imaginativ nou, utilizati 3 procedee ale imaginatiei
- dupa crearea produsului imaginativ, realizati o analiza de jumatate de pagina care sa cuprinda explicatii cu privire la:
o modul in care ati utilizat cele 3 procedee ale imaginatiei
o modul in care ati apelat la emotiile traite la un moment dat
§ tipul emotiei evocate in procesul de creatie (emotie pozitiva sau negativa)
§ rolul emotiei in procesul creativ (emotia a ingreunat sau a facilitat crearea produsului)
§ modificarile aparute in structura emotionala a problemei care a permis evocarea emotiei (daca emotia evocata in procesul creativ provine dintr-o problema ramasa nerezolvata la nivel emotional – exemplu: o cearta cu un prieten, amintirea cuiva drag -, cum a influentat crearea produsului imaginativ rezolvarea problemei). Daca emotia evocata nu provine dintr-o problema ramasa nerezolvata, explicati cum a influentat ea decizia crearii produsului imaginativ respectiv.
o modul in care motivatia a interactionat cu emotia in decizia de realizare a actului imaginative
- intr-o fraza, apreciati obiectiv creatia proprie, punandu-va in locul unui coleg (utilizati empatia)
Obiectivele atinse: O.I.2, O.I.3, O.II.1, O.II.3, O.III.1
Tipul evaluarii: Item subiectiv, cu specificarea criteriilor obiective de evaluare
Tipul evaluarii: Item subiectiv, cu specificarea criteriilor obiective de evaluare
Metoda utilizata: Reflectia personala
Grad de dificultate: ridicat
Grad de dificultate: ridicat
Evaluare intermediara Lectia Gandirea
Teme pentru acasa:
1. Realizaţi o comparaţie între operaţiile gândirii în termeni de Asemănări şi Deosebiri. Realizaţi distincţiile între operaţiile gândirii în termeni de acţiunile ce se efectuează gândirea în cadrul efectuării operaţiei mentale şi în funcţie de sensurile de extragere a informaţiilor în cazul comparaţiei, de cele două laturi ale generalizării şi de utilitatea şi utilizarea acestor operaţii.
Teme pentru acasa:
1. Realizaţi o comparaţie între operaţiile gândirii în termeni de Asemănări şi Deosebiri. Realizaţi distincţiile între operaţiile gândirii în termeni de acţiunile ce se efectuează gândirea în cadrul efectuării operaţiei mentale şi în funcţie de sensurile de extragere a informaţiilor în cazul comparaţiei, de cele două laturi ale generalizării şi de utilitatea şi utilizarea acestor operaţii.
Obiectivele atinse: O.I.6, O.II.3, O.III.1, O.III.2
Tipul evaluarii: Item subiectiv
Tipul evaluarii: Item subiectiv
Metoda utilizata: Philips 6/6
Grad de dificultate: ridicat
Evaluarea finala
Timp total necesar pentru rezolvarea evaluarii: 50-55 minute
Timp total necesar pentru rezolvarea evaluarii: 50-55 minute
Evaluare finala Lectia Imaginatia
Item 1. Semi-obiectiv
Dati un exemplu de pereche de procedee ale imaginatiei (exemplu de procedee-perechi: rearanjarea si modificarea, empatia si multiplicarea/omisiunea, analogia si schematizarea, etc)
Criterii:
- specificati cele 2 procedee care alcatuiesc perechea pentru care se ofera exemplul.
- Specificati diferentele si asemanarile dintre cele doua procedee care alcatuiesc perechea
Obiectivele atinse: O.I.3
Timp estimat de rezolvare a itemului: 4 minute
Timp estimat de rezolvare a itemului: 4 minute
Grad de dificultate: mediu
Item 2. Semi-obiectiv
Diferentele dintre imaginatia reproductiva si imaginatia creatoare constau in …
Criterii:
- tipul produsului final
- la ce apeleaza – ce utilizeaza
- cand se utilizeaza
Obiectivele atinse: O.I.4, O.I.5
Timp estimat de rezolvare a itemului: 4 minute
Timp estimat de rezolvare a itemului: 4 minute
Grad de dificultate: redus
Item 3. Semi-obiectiv
Gandindu-va la un plan de viitor, prin prisma visului de perspectiva, enumerati atitudinile creative pe ati dori sa le aveti sau sa le utilizati in visul de perspectiva, pe care inca nu vi le-ati format/descoperit.
Criterii
Exercitiul presupune doar enumerarea atitudinilor creative dorite
Obiectivele atinse: O.III.2.
Timp estimat de rezolvare a itemului: 2 minute
Timp estimat de rezolvare a itemului: 2 minute
Grad de dificultate: redus
Evaluare finala Lectia Memoria
Incercuiti raspunsul corect la urmatoarele intrebari. La fiecare intrebare pot exista mai multe raspunsuri corecte.
Item 1. Obiectiv
Recunoasterea:
a) se realizeaza in absenta obiectului
b) presupune procese de gandire
c) tine foarte mult de motivatia subiectului
d) presupune suprapunerea modelului actual peste cel aflat in mintea subiectului
e) se realizeaza in prezenta obiectului
Raspunsul corect: d)-e)
Item 2. Obiectiv
Modul de prezentare a materialului, ca factor al memoriei, consta in:
a) material mare, moderat sau mic
b) material simultan sau secvental
c) material familiar sau nefamiliar
d) material structurat logic sau neorganizat
Raspuns corect: b)
Item 3. Obiectiv
Mobilitatea memoriei consta in:
a) cantitatea de material retinut, pastrat si reactualizat
b) conservarea corecta, intr-o forma acceptabila si pentru o perioada indelungata a informatiei
c) capacitatea de a acumula cunostinte noi, de a le organiza si reorganiza pe cele vechi si de a le uita pe cele necorespunzatoare
d) realizarea rapida, prompta a recunoasterii si repoducerii
Raspuns corect: c)
Obiectivele atinse: O.I.3, O.I.4, O.I.6
Timp estimat de rezolvare a itemilor Item 1 – Item 3: 3 minute
Grad de dificultate: mediu
Item 4. Semi-obiectiv
Distinctiile intre memorarea mecanica si memorarea logica constau in …
Criterii
- procesele implicate
- cat timp este eficienta
- cand este utila
Obiectivele atinse: O.I.1, O.I.5
Obiectivele atinse: O.I.1, O.I.5
Timp estimat de rezolvare a itemului: 3 minute
Grad de dificultate: redus
Item 5. Semi-obiectiv
Realizati o scurta caracterizare a procesului uitarii.
Criterii:
- definitia uitarii si situatiile in care apare uitarea
- enumerati formele uitarii
- distingeti motivele uitarii si modalitatile de combatere a acesteia
Obiectivele atinse: O.I.7
Timp estimate de rezolvare a itemului: 6 minute
Timp estimate de rezolvare a itemului: 6 minute
Grad de dificultate: mediu
Evaluare finala Lectia Gandirea
Răspunsuri: a. A; b.F; c.A
Obiectivul atins: O.I.1-O.I.6
Timp total estimat de rezolvare: 2 minute
Obiectivul atins: O.I.1.- O.I.6.
Timp estimat de rezolvare: 1 minut per întrebare – total: 4 minute
Răspunsuri: a. proces cognitiv, informaţii, noţiunilor, raţionamentelor
Obiectivul atins: O.I.1.
Timp total estimat de rezolvare: 4 minute
Obiectivul atins: O.II.1, O.II.2, O.II.3
Timp total estimat de rezolvare: 5 minute
Item 1. - Obiectiv
Răspundeţi cu Adevărat sau Fals la următoarele enunţuri:
a. Inţelegerea la adolescent se realizează mai uşor cu materiale verbale decât intuitive (A/F)
b. După natura însuşirilor reflectate, noţiunile pot fi: verbale şi empirice (A/F)
c. SPU dispune de gândire ca fenomen psihic central (A/F)
Răspunsuri: a. A; b.F; c.A
Obiectivul atins: O.I.1-O.I.6
Timp total estimat de rezolvare: 2 minute
Grad de dificultate: Redus
Item 2. - Obiectiv
Incercuiti raspunsul corect la urmatoarele intrebari. La fiecare intrebare exista un singur raspuns corect.
1. Pentru rezolvarea unei probleme la matematică un elev este nevoit să utilizeze ca strategie de rezolvare:
a. strategia euristică
b. strategia gândirii divergente
c. strategia algoritmică
d. strategia gândirii convergente
2. Capacitatea de a finaliza lucrul intelectual poartă numele de
a. elaborare
b. originalitate
c. flexibilitate
d. fluiditate
3. Clasificarea noţiunilor în funcţie de adaptarea lor la real
a. ştiinţifice
b. empirice şi ştiinţifice
c. concrete
d. abstracte
4. Între strategiile de rezolvare a problemelor nu se află strategiile:
a. strategiile anticipativ-rezolutive
b. strategiile anticipativ-exploratorii
c. strategiile executive
d. strategiile cognitive
Răspunsuri: 1-c, 2-a, 3-b, 4-d
Obiectivul atins: O.I.1.- O.I.6.
Timp estimat de rezolvare: 1 minut per întrebare – total: 4 minute
Grad de dificultate: Redus
Item 3 - Obiectiv
Completaţi definiţiile
a. Gândirea este un ________________ de însemnătate centrală în reflectarea realului, care prin coordonarea acţiunilor mentale, extrage şi prelucrează _____________ despre relaţiile categoriale şi determinative, în forma, __________ judecăţilor şi___________________.
Răspunsuri: a. proces cognitiv, informaţii, noţiunilor, raţionamentelor
Obiectivul atins: O.I.1.
Timp total estimat de rezolvare: 4 minute
Grad de dificultate: Mediu
Item 4. - Obiectiv
O strategie frecventă a rezolvării de probleme poate fi redată prin câţiva paşi. Aceştia sunt redaţi în ordin în coloana A a tabelului de mai jos. Realizaţi corelaţia dintre coloana A şi B, printr-o linie, în vererea realizării unor propoziţii corecte:
A | B |
1. situaţia de pornire | a. în care subiectul nu poate explica anumite fapte |
2. crearea unei situaţii problematice | b. În cazul în care ea nu se verifică, subiectul renunţă la ipoteză, formulând o alta |
3. formularea problemei propriu-zise | c. în care subiectul nu are dificultăţi în a-şi explica evenimentele cu care are de-a face. Este situaţia normală |
4. formularea unei ipoteze de rezolvare a problemei şi verificarea ei | d. în care subiectul poate rezolva şi explica situaţiile cu care se confruntă în mod obişnuit |
5. revenirea la o situaţie considerată normală, lărgită prin cunoştinţele aduse de rezolvarea problemei date | e. în care subiectul conştientizează şi verbalizează dificultatea în care se află |
Răspuns: 1c, 2a, 3e, 4b, 5d
Obiectivul atins: O.II.1, O.II.2, O.II.3
Timp total estimat de rezolvare: 5 minute
Grad de dificultate: Mediu
Evaluare finala Lectiile Gandirea - Memoria - Imaginatia
Elevul va alege pentru rezolvare unul din urmatoarele 2 variante de subiect.
Item Subiectiv – Varianta 1
Stabiliti legaturile imaginatiei cu mecanismele memoriei in analizarea unui vis
Criterii:
- prezentati pe scurt (o fraza) continutul unui vis pe care l-ati avut la un moment dat
- evidentiati legatura visului cu actiunile din starea de veghe
- evidentiati interactiunea imaginatiei cu mecanismele memoriei in general si in cadrul visului (aici intervin procesele de reactualizare a informatiei, factorii memoriei implicati, procesul uitarii – daca acesta are legatura cu visul)
- analizati pe scurt importanta memoriei in procesul imaginativ, imaginandu-va cum ar fi daca oamenii nu ar avea memorie
Obiectivele atinse: Lectia Memoria - O.I.2, O.II.4; Lectia Imaginatia - O.I.2, O.II.2
Timp estimat de rezolvare a itemului: 15 minute
Item subiectiv - Varianta 2
- de-a lungul timpului ati comparat modalitatea proprie de memorare cu cea a unui coleg - reamintiti-va aceste informatii si stabiliti asemanarile si deosebirile
Timp estimat de rezolvare a itemului: 15 minute
Grad de dificultate: ridicat
Item subiectiv - Varianta 2
Cerinta:
Analizati modalitatea proprie de memorare si invatare prin stabilirea interactiunilor dintre aceste mecanisme.
Criterii:- de-a lungul timpului ati comparat modalitatea proprie de memorare cu cea a unui coleg - reamintiti-va aceste informatii si stabiliti asemanarile si deosebirile
- expuneti avantajele si dezavantajele propriei metode de memorare
- stabiliti legaturile memoriei cu operatiile si strategiile gandirii in activitatea de invatare
- propuneti modalitati de imbunatatire a procesului propriu de memorare si invatare a informatiilor
Obiectivele atinse: Lectia Memoria - O.I.2, O.II.1, O.II.2, O.II.3, O.III.1; Lectia Gandirea - O.I.2, O.II.1, O.II.2, O.III.1
Timp estimat de rezolvare a itemului: 15 minute
Timp estimat de rezolvare a itemului: 15 minute
Grad de dificultate: ridicat
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu